O každé naší dovolené říkám, že je skvělá. Ale tu letošní jsem si užila opravdu na maximum. A proto jsem se rozhodla, že vám do článku nasdílím tipy na výlety a užitečné rady pro rodiče malých dětí, kteří se teprve na dovolenou chystají. A rovnou vám sem napíši, že pokud hledáte super krásné apartmány, ve kterých byste chtěli rovnou bydlet, ubytujte se v Rezidenci Tři Studně (najdete pod instagramem – https://www.instagram.com/rezidencetristudne/), kde k ubytování najdete i fotografie.

Balení

Z balení na dovolenou mám trauma tak měsíc dopředu. Obzvlášť z té naší, protože často kombinujeme pobyt v přírodě a ve městě. A jestli mě znáte, víte, že si potrpím na „dresscode“, což u mě v překladu znamená, že v přírodě mě neuvidíte vystylovanou jako do města a opačně. Nevím, čím to, možná to je tím, že se již delší dobu cítím naprosto šťastná a spokojená a celkově hodně vyklidněná, sbaleno jsem měla do dvou hodin (balila jsem dvě děti a sebe, manžel si samozřejmě balí sám, plus si vzal an starosti jídlo) a mohli jsme frčet. Jestli něco mohu doporučit, rozmyslete si outfity na sebe dopředu. Možná to zní trochu divně, ale není nic nepříjemnějšího než když vám k legínám dojdou sportovní trička anebo si sice zabalíte pěknou košili do města, ale na džíny jste zapomněla. Také tím ušetříte místo, protože na každý den si rozmyslíte jeden model. Na týden doporučuju čtvery/patery kalhoty a dvoje/troje kraťasy plus trička s krátkým a dlouhým rukávem podle předpovědi počasí, k tomu mikiny a tři bundy (jednu větrovku, jednu teplejší a jednu džínovou, kterou využijete ve městě). Naše výlety bývají vždy dost akční, takže podruhé bych si stejnou věc bez vyprání na sebe nevzala, ale to je zas o vašem pocitu 😊. Kromě toho si vždy balím jedny dlouhé šaty, což se mi zatím vždy osvědčilo.

Výlety

Na naší dovolené po Vysočině, v Brně a ve Vídni jsme kromě dvou dnů dělali výlety každý den. Nehrotili jsme to však tak, že bychom vstávali a budili děti kvůli časným odjezdům, trasu jsme vždy přizpůsobovali naší pětileté Esterce, která už celou dobu šlapala po svých, neboť v krosně se nesla Lilly a domů jsme se vraceli většinou kolem páté odpoledne. První den jsme grilovali s rodinou mého muže, která za námi přijela. Což bylo velmi příjemné rozhodnutí neboť jsme se akodomovali na prostředí i dovolenou. Velmi pomalu jsme tak my i děti vpluli do prázdninového modu a nového prostředí. Druhý den jsme si vyšlápli na Čtyři Palice, což je  skupina tří hlavních skalních útvarů a dost často vyhledávaným horolezecký terénem pro registrované horolezce. Já jsem si na jednu palici vylezla sama, poté jsem se chtěla s mužem vystřídat, jenže začalo hustě pršet, a tak jsme si řekli, že raději než nechat děti šíleně zmoknout, sejdeme dolů 4 km na oběd.

Čtyři_Palice_Vysočina

Kukyho les a stezka Březiny

Druhý turistický den, kdy předpověď hlásila spíše chladno a sem tam přeháňky, jsme vyrazili do Kukyho lesa, pojmenovaném, jak správně tušíte podle Svěrákovo pohádky „Hledá se Kuky“. Esterka i Lilly byly nadšené a nejvíc se jim samozřejmě líbilo tohle úžasné auto. Po cca hodinové procházce lesem s atrakcemi a úkoly jsme se ještě vydali po stezce Březiny. A protože ten den bylo skutečně podzimní počasí, objednala jsem nám na večer s Esterkou vířivku v hotelu „Penzion Horácko“ nacházejícím se nedaleko našeho ubytování ve Třech Studních, kde jsme si to za vychutnání koktejlu a džusu opravdu užili.

Penzion_Horácko_Tři_Studně
Vírská přehrada

Třetí den jsme si naplánovali výlet k Vírské přehradě, kterou můžete absolvovat i s kočárkem. Cesta je po rovince a je vyasfaltovaná, takže se vám půjde dobře. Procházka nabízí mnoho pěkných výhledů a dojít můžete až k dechberoucí borovici (Chudobínská borovice), která vyhrála v soutěži Strom roku (přesvědčete se o její ¨kráse sami zde –https://www.stromroku.cz/finaliste/2019/Chudobinska-borovice?gclid=Cj0KCQjwpNr4BRDYARIsAADIx9wQAaAlQfK3cmvx0pHfOEf7SeWIZube2axpMlMBpK9yBPU1z4wywwoaAlpeEALw_wcB)

Cyklovýlet

Následující den jsme se rozhodli udělat si cyklovýlet po okolí, ujeli jsme krásných 10 km, do kopce i z kopce, a i když jsem měla strach, co na to holky, ty si to neskutečně užily. Oběd na louce s výhledem na pasoucí se krávy, šťastné děti a dát si do těla tak akorát je na dovolené můj šálek kávy.

Cyklovýlet_okolí_Vysočiny

NPR Dářko

I když jsme si čtvrtý den, kdy předpověď ukazovala tropické počasí, říkali, že budeme spíš odpočívat někde na pláži, ušli jsme nakonec deset kilometrů, a to na krásné stezce mezi rašeliništěm v Národní Přírodní Rezervaci Dářko. Tam jsme nakonec objevili nádhernou oblázkovou pláž, kterou jsme měli jen sami pro sebe. Holky si tu smočily nohy, já jsme nachytala pár paprsků slunce, společně jsme si dali od manžela připravenou svačinu a domů jsme se nakonec dostali až v šest večer.

Zámek Žďár nad Sázavou_Muzeum Nové Generace

Počasí nám vyšlo na jedničku, protože v sobotu, kdy jsme ze Třech Studní odjížděli, se počasí rozhodlo teplotně klesnout o patnáct stupňů a přesvědčit nás, že užít den se dá i za deště. Navštívili jsme tedy Zámek ve Žďáru nad Sázavou a nechali se unést (ano i my dospělí) interaktivní výstavou (nejen) o historii klášteru Zelená Hora (ale i okolí) a všem, kteří mají rádi interaktivní story-telling přístup, vřele doporučuju. Doporučuji i těm z vás, kteří nemáte rádi dějepis a tak jako já si ze školních lavic odnášíte nechuť k historii, protože jste se ji stejně jako já učili na způsob „letopočet a co se stalo“. Výstava je nejen poučná, ale také ukazuje, jak krásně se dá historie předat bez mučení.

Výstava_Žďár_Nad_Sázavou_Muzeum_Nové_Generace
Děti a režim

Ačkoliv jsem maminka, která u dětí spíše režim dodržuje, což v překladu znamená, že Lilly chodí spát v poměrně stejnou dobu, na dovolené jsem žádnou dobu nedodržovala a Lilly si určovala režim sama. Občas to znamenalo, že usnula až ve čtyři a večer v půl desáté, ale dovolená má být od toho, aby si užili všichni, nebo snad ne?

V příštím článku vám představím tipy na výlety z Jižní Moravy a severního Rakouska 😊 Tak se těšte. Krásné léto

Please follow and like us: