OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TAK TROCHU JINÉ VELIKONOCE

Krásný den. Také stejně jako já milujete volno a prázdniny? Teprve včera jsme se vrátili z těch velikonočních a mě už se po nich stýská. Což je ale dobré znamení toho, že jsem si je parádně užila. A protože chci, aby tento blog byl místem, kam se chodíte inspirovat, připravila jsem pro vás dneska článek o třídenním výšlapu, který jsem s mým manželem absolvovala. A třeba se také vydáte po některých z jeho částí. Začíná totiž jaro, a to je skvělý důvod nesedět doma a vydat se do přírody.

V životě mám ráda rovnováhu. Tedy jakýsi balanc mezi vším, co dělám. Což ve výsledku znamená, že se ráda věnuji mnoha různorodým aktivitám. Od běhání přes jógu, vysedávání v kavárnách až po hiking. Nedivte se tedy, že na mém Instagramu teď najdete mezi módními a kosmetickými tipy také plno outdoorových fotek z hor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den první

Tento trip jsme chtěli absolvovat jen ve dvou, tedy bez naší dcerky. Zaprvé si myslím, že je krásné najít si i v manželství s dítětem čas zase jen pro sebe a za druhé bychom nebyli schopni ujít to, co jsme ušli, navíc s krosnou na zádech. Protože jsme nejeli autem, museli jsme si totiž nosit vše, co jsme si zabalili. V pátek jsme se tak s přestupem mezi několika vlaky dostali až do německého městečka Zilltau (česky Žitava). Odtud jsme odpoledne šli kolem hraničního trojmezí Německa-Polska-Česka po nádherné stezce podél řeky do Hrádku nad Nisou, kde jsme se podívali na jezero Kristýnu a druhou cestou došli zpět do Zilltau. Tam jsme si na sluncem zalitém náměstí dali kávu, čaj a věneček a vydali se směr hotel. Objednali si večeři, lahev červeného vína a užívali si jeden druhého.

DEN DRUHÝ

Druhý den začal skvělou hotelovou snídaní, po které jsme se opět vydali směr nádraží. Kde jsme na poslední chvíli doběhli nádherný parní vlak, který nás odvezl do lázeňského města Oybin (česky Ojvín). Odtud jsme se přes nádherné skalní město Žitavských hor s nekonečným množstvím krásných vyhlídek dostali až do Dolní Světlé, kde jsme si pochutnali v pensionu Celnice na smaženém sýru a guláši. Jak jinak na výletě 😊 Po obědě jsme se vydali po sněhu až na samotný vrchol Lužických hor, horu Luž (793 m n.m.) a pak několika kilometrovou trasu přes lesy sešli do českého Jiřetína pod Jedlovou, kde nás čekala nejen pěkná zima, ale také velmi zajímavé ubytování. Zatímco první noc jsme strávili v hotelu, druhá noc nás čekala v chalupě, kde byla kromě naší místnosti s devadesátkovou černou obývací stěnou a postelí se sepraným froté prostěradlem pěkná zima, všechno v domě bylo nakřivo a já si ráno sušila vlasy o topení. I to k takovým výletům patří. Je skvělé občas vyjít ze své komfortní zóny a nechat se unášet zážitky, jako tento.

Den třetí

Ráno jsme se vzbudili do pořádné zimy. Na chodbě, kde jsme snídali (tak obrovskou snídani jsem neviděla ani v hotelu) bylo tak patnáct stupňů a venku mínus jeden. Já jsem z krosny vytáhla všechny své zbylé svršky, zateplené legíny a rukavice, a ještě před odjezdem z Jiřetína jsme si pro zahřátí i zajímavost vyšli Křížovou horu, která se nám do velikonoční agendy tématicky krásně hodila. V deset jsme naskočili do autobusu, který nás odvezl do Rybniště a odtud jsme odjeli motoráčkem do Brtníků. Z Brtníků jsme se částečně stezkou a částečně lesem dostali k lesní chatě na Tokáni v Národním Parku České Švýcarsko, kde jsme se zahřáli teplým čajem. Čekaly nás závěrečné čtyři kilometry do Jetřichovic. Po dvaceti kilometrech jsme tak došli na tamní zastávku, odkud nás autobus odvezl do Děčína. Z Děčína jsme se se vydali vlakem do Ústí nad Labem, kde jsme měli ještě chvíli čas, a tak jsme zašli do kavárny Nádražka, jako na začátku našeho výletu. Sice už zavírali, ale protože se v kavárně konala ještě zkouška hudební kapely, pozvala nás milá obsluha (a nejspíš také majitelka kavárny) dál. Zakončení našeho výletu v podobě cafe latte a privátního koncertu jsme mít asi nemohli. Přesně v 19.02 jsme nastoupili do osobáčku, který nám po sedmi minutách zastavil v Dolních Zálezlech. Smutná, že tak krásný výlet skončil, bolavá z chození po horách, ale úplně ze všeho nejvíc těšící se na svou malou dcerku jsem vyšlápla ruku v ruce s mým mužem poslední kopec.

VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ

Velikonoční pondělí jsme strávili v rodinném kruhu s mými rodiči, sestrou a jejím přítelem. A kromě skvělé velikonoční snídaně jsme si pochutnali také na okolním lesíku a procházce na rozhlednu Kříž. Lepší Velikonoce jsem si přát nemohla.

outfit podpos

Please follow and like us: