Život je jako projekt. Musíme pochopit nějaké části, aby se nám něco úplně jiného začalo dařit. Proto, abychom se vyspali do růžova a probudili se plní energie nestačí, abychom šli spát brzy a hodinu před tím nekoukali do mobilu. Je třeba pochopit a hlavně dělat daleko více věcí. A tak chodí v životě se vším. Nejen se spánkem.

Ovocne_caje_Basilur_Mixtee


Kvalitně strávený den

Ovocne_caje_Basilur_MixteeSpát a být vzhůru je jako jing a jang. Bílá a černá, protiklady, které se dokonale doplňují. Bez kvalitně stráveného dne se špatně vyspíme a bez dobrého spánku budeme mít špatný den. Jaké jsou tedy tipy a tiky na dobrý spánek?

Pokud se chcete tuhle noc doopravdy už dobře vyspat, budeme muset začít nad spánkem už ráno. Ano, je to tak. Poprvé vstaňte o 15 minut dříve před členy vaší rodiny, udělejte si čaj a v klidu si ho vypijte. Pokud nemáte rádi zelené a černé čaje, udělejte si horký ovocný nápoj, doporučuju úžasné ovocné čaje Basilur, které jsou v dostání v online obchodě Mixtee – http://www.caje-mixtee.cz. Jen v žádném případě nezačínejte kávou nalačno. To je to nejhorší, co pro své tělo můžete udělat. a navíc to uděláte hned jako první věc v novém dni. Posuňte kávu na desátou dopolední, kdy už za sebou máte sprchu, snídani a jste plně probuzení.

Pohyb

Během dne si kdykoliv a jakkoliv hýbejte. Pokud chodíte do práce, vystupte o něco dříve, a dojděte to do kanceláře pěšky. Pokud jezdíte autem, přijeďte o deset minut dříve a běžte se ještě projít a nadýchat se čerstvého vzduchu. Nebo se běžte projít po obědě. Tohle všechno se počítá do aktivity. My, kteří jsme doma, žádné výmluvy nemáme. Jde o to jít a udělat to. Rozbalit tu podložku a začít. Deset až patnáct minut denně si každý z nás určitě najde. Rozhodně nemusíte cvičit hodinu. Raději málo a pravidelně než se jednou za čas zničit, a pak s tím zase seknout. Navíc deset minut denně je něco málo přes hodinu týdně, patnáct je přes hodinu a půl. A vůbec nic se nestane, bude-li těch minut denně jen pět. Jde o to přesvědčit mozek, že to stojí za to. Až si na to zvykne, už to budete dělat naprosto automaticky, mozek vás bude ještě nutit a vy už s tím nepřestanete.

Jen úkoly, které zvládnete

Jak_se_dobre_vyspatNedávejte si moc velkých cílů denně. Jednoduše kvůli stresu. Čím víc si toho naložíte na bedra nebo čím víc si toho necháte naložit na bedra od někoho jiného, tím více budete vystresovaní, tím méně budete mít čas na sebe a tím více se uchýlíte k nezdravým návykům, jako je káva nalačno a šest káv během dne, rychlý oběd u počítače nebo nezdravý oběd v kantýně, žádný pohyb, žádný čas pro sebe a večer u počítače druhá směna do půlnoci, a to nemluvím o tom, že se mezitím ještě staráte o druhé a domácnost. Já vím, že si říkáte, dobře, ale jak si toho nemám nechávat klást na bedra hodně, když můj šéf …. atd atd. Rozhodnutí být v práci, kde takové podmínky nejsou jen výjimkou, je vaše rozhodnutí. Prvním krokem je naučit se říkat ne, nastavit ostatním hranice (samozřejmě vše slušně), navrhnout řešení, říct, že všechny úkoly, které jste dostaly, jsou nad váš pracovní limit osmi hodin a v neposledním případě se porozhlédnout po pracovních možnostech jinde a umět odejít.

Ovocne_caje_Basilur_MixteeSamozřejmě někdy se práci nevyhneme ani večer. Já třeba pracuji opravdu každý večer. Moje práce mě ale baví a naplňuje, takže k počítači nesedám jako „jeeee, mě se nechce, ale musím“, ale sedám si k ní ráda. Přesto mám své limity a režim. Jeden den v týdnu si dovolím pracovat dlouho. Většinou takový den připadá na pondělí, kdy mám nové úkoly, ale také energii z víkendu a celkově jsem víc nastartovaná než třeba ve čtvrtek. Takový den mám ale pouze jednou týdně. Zbytek se snažím pracovat maximálně do deseti, a pak si ještě nějakých třicet minut čtu. Jednoduše proto, aby můj mozek dostal před spaním jiné vjemy, aby se přestal soustředit na plnění úkolů a začal se soustředit na odpočinek.
(Ke čtení knih jsem si pořídila lampičku s nastavením jasnosti a žlutého světla, což využívám hlavně a právě u čtení knihy večer a vřele takovou lampičku doporučuji a dávám vám sem a í odkaz:.)

Ovocne_caje_Basilur_MixteeNo a zatímco u počítače večer upíjím čaj bez kofeinu, většinou nějaký ovocný – skvělým tipem je například čaj „Wild Rose“ značky Basilur z online obchodu Mixtee s květy ibišku, které čaji dodávají jarní nádech a ke kterému se náramně hodí i skořice, která zklidňuje – čaj a nové i koření MABROK najdete v online obchodě Mixtee, u knihy si ještě ráda dopřeji deci červeného vína. Ideálně by to mělo být samozřejmě tak, nepít před spaním žádný alkohol, úplně nejideálnější by bylo nepít vůbec, samozřejmě, ale přesto se snažím si užívat život plnými doušky a nezakazovat si úplně všechno. Hlavně to, co miluju. A tím rozhodně je červené víno ke knize. A stejně se všude dočtete, jak blahodárné účinky červené víno má (samozřejmě v malém či menším množství, ne pokud vypijete celou lahev 😊).

 


Motivace a podcasty

Když se dostanu do postel dřív, pustím si ještě nějaký motivační a pozitivní podcast na Spotify, většinou o tématech jako je sebeláska, nastavení hranic, jak se naučit odmítat, o  vztazích aj. Je to pro mě skvělý způsob odreagování a samozřejmě mě to motivuje. Hlavně, když vidím, že to pak v reálu všechno funguje.

Ovocne_caje_Basilur_Mixtee


Sladké nicnedělání

No a občas večer nedělám nic, jen si napustím vanu s bublinkami, zapálím svíčky a dopřeju si dolce far niente. Sladké nicnedělání. I to je totiž minimálně jednou týdně potřeba. Nejlépe dvakrát. A teď myslím nedělat nic jako že opravdu nedělat nic. Nečíst si, nepsat, nevolat si s někým, neprojíždět Instagram. Prostě být je se svou hlavou. Zdá se to být maličkost, ale věřte mi, že je to kolikrát úkolem jedním z nejtěžších. A když si pak dáte v obýváku u krbu v Youtube čaj, třeba Basilur ovocný s malikami, který neobsahuje kofein a tudíž vás přes spaním už nijak nenakopne, budete spát sladce jako nikdy předtím.

Ovocne_caje_Basilur_Mixtee


Napište mi,

jestli se vám daří dodržovat nějaký režim, o kterém víte, že vám dělá dobře a pokud vám to nejde, co vám stojí v cestě? Zkusím sepsat všechno, o co se zajímáte a co se vám nedaří, do dalšího článku.

 

Mějte krásný víkend.

Please follow and like us:

zezivotazeny

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *